Název: Glyfy a tajemné písmo
Měřené schopnosti dle CHC teorie inteligence
Široká: Fluidní inteligence
Úzká: Induktivní usuzování
Příběh: Na planetě Hiero zkoumá archeoložka Glyfy tajemné obrázkové písmo starobylé civilizace. To dosud nikdo nerozluštil, protože se některé části textů poztrácely. Hráč společně s Glyfy putuje planetou, prozkoumává hrobky a pyramidy, sbírá ztracené části obrázkového písma a objevuje jejich vzájemné souvislosti.
Úkol: V rámci hry jsou při práci s obrázkovými symboly uplatňovány různé principy – hráč např. vybírá obrázek, který nepatří mezi ostatní, doplňuje logickou řadu nebo řeší obrázkové analogie. Vždy však vychází z dílčích prvků (jednotlivých obrázků), hledá mezi nimi souvislost a vyvozuje skryté obecné pravidlo či zákonitost.
Věkové zaměření: 2.-6. třída ZŠ
Technický manuál: Připravujeme. Bude ke stažení zde.
Podpořeno: Programem Technologické agentury České republiky v rámci projektu TL01000494 - Komplexní skríningový diagnostický systém GIS.