Proč si myslíme, že právě systém Invenio je ten pravý diagnostický nástroj pro rozpoznání potenciálu Vašich dětí? Minimálně z těchto 10 důvodů.
1) Silná a ověřená východiska
Jednotlivé diagnostické hry jsou založeny na moderní a výzkumy podložené teorii inteligence C-H-C. Většina z nich vychází z ověřených testových principů, které se využívají v psychologické diagnostice.
2) Odborné kvality vývojářského týmu
Náš tým je tvořen psychology a vědci z Masarykovy univerzity, kteří jsou předními odborníky na psychologii nadaných dětí, kognitivní psychologii, dětskou diagnostiku a psychometriku (vývoj a ověřování testů). Při vývoji a ověřování jednotlivých her využíváme nejmodernější statistické postupy a analýzy. Spolupracujeme s profesionálními programátory, grafiky, dabéry, scénáristy a dalšími odborníky.
3) Mnohaletý vývoj
Každá z našich diagnostických her je výsledkem mnohaletého vývoje s několika fázemi ověřování a řadou analýz velkého množství dat. Pro každý z testů průběžně předkládáme důkazy o jeho validitě (zda skutečně měří to, co deklarujeme) a reliabilitě (zda měří přesně).
4) Kvalitní a aktuální normy, které neustále zpřesňujeme
Normy (soubor dětí stejného věku, se kterými je porovnáván výsledek žáka pro výpočet skórů, např. percentilu) každé z našich her jsou založeny na vzorku více než 1000 dětí z nejrůznějších škol po celé ČR, aby byly dostatečně reprezentativní. Víme, že normy nesmí být zastaralé, proto je neustále aktualizujeme.
5) Více zábavy a méně strachu
Naše testy mají formu jednoduchých počítačových her s komiksovou grafikou, příběhem, zvuky, získáváním bodů a dalšími herními mechanismy. Řada psychologických výzkumů dokazuje, že herní prvky vedou ke zvýšení motivace dětí (zaujetí testem) a ke snížení jejich obav z testování.
6) Modularita – zjišťuji jen to, co potřebuji vědět
Každá z našich her je zaměřena na jinou schopnost. Při sestavování sady testů můžeme vyjít z potřeb školy či individuálních dětí a měřit jen to, co je opravdu třeba, abychom děti nepřetěžovali.
7) Efektivita a rychlost
Děti hrami provází robotický psík Vincent. Není tedy třeba, aby pedagog žákům radil, jak hry ovládat, vše zvládnou sami. Hry je proto možné zadávat v počítačové učebně více žákům najednou, např. v rámci plošného screeningu. Zpráva s výsledky se generuje automaticky ihned po testování.
8) Snadnost použití
Hry se spouští v internetovém prohlížeči, nic není třeba instalovat. Neustále pracujeme na tom, aby bylo ovládání systému a her co možná nejintuitivnější pro všechny zúčastněné – pedagoga, rodiče i samotné dítě.
9) Objektivita a omezení lidské chyby
Všechny instrukce jsou v našich hrách všem žákům zadávány stejně, standardně a objektivně. Nejsou tedy ovlivněny povahou či zkušenostmi administrátora. Stejně objektivní je i skórování, při kterém navíc nemůže docházet k chybám z nepozornosti, protože k vyhodnocení dochází automaticky.
10) Neustálý vývoj
Aktuální podoba Invenia není finální, je to dynamický systém, který se stále rozvíjí. Pravidelně aktualizujeme normy jednotlivých her a realizujeme doplňkové výzkumy, které ověřují dílčí testové a herní prvky. Snažíme se zlepšovat uživatelskou přívětivost systému z pohledu rodiče, učitele i dítěte a především stále vyvíjíme nové hry, abychom pokryli co nejvíce schopností.